۱۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

پروژه محاسبات فلزی

به پیوست، فایلی تقدیم بزرگواران می گردد که در آن یک مجتمع مسکونی 8 طبقه مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است. این پروژه در فصل های زیر مورد بررسی قرار گرفته است:

  1. مشخصات و مدل سازی نرم افزاری
  2. بارگذاری پروژه
  3. تحلیل تقریبی
  4. طراحی دستی تیر
  5. طراحی دستی ستون
  6. طراحی دستی بادبند
  7. طراحی سقف
  8. طراحی اتصالات
  9. کنترل سازه
  10. خروجی های متنی طراحی سازه
  11. طراحی پی

لازم به ذکر است در فایل زیر خروجی های SAFE و ETABS موجود است. ان شا الله که استفاده لازم را ببرید.

دانلود پروژه در ادامه مطلب ...


مقاله بتن بدون ریزدانه NFC

همانطور که میدانیم امروزه صنعت بتن نقش بسیار مهمی در ساخت و سازهای جوامع بشری ایفا میکند و یکی از عوامل بسیار مؤثر در سازههای بتنی در جهان است . مخلوط بتن بدون ریزدانه ، از سیمان ، آب و درشت دانه ای که بدون ریزدانه می باشد تهیه میگردد . بتن بدون ریزدانه دارای مزایای اقتصادی و زیست محیطی فراوانی است ، از مزایای اقتصادی آن میتوان به پایین آمدن هزینه های فراوان به منظور هدایت آب های سطحی ، باران و فاضلاب اشاره داشت . همچنین در مناطق سردسیر ، بدلیل عبور آب از این بتن از یخ زدگی سطح معابر جلوگیری میکند .

دانلود مقاله در ادامه مطلب ...


طرح اختلاط بتن پر مقاومت به روش ACI

به پیوست، فایلی در اختیار مهندسین بزرگواران قرار می گیرد که در آن طرح اختلاط بتن پر مقاومت به روش ACI تشریح شده است. در این طرح اختلاط ابتدا به نسبت های اختلاط و مصالح مصرفی اشاره می شود سپس الزامات سیمان، سنگدانه و مقامت فشاری گفته و مراحل ساخت بتن تا عمل آوری آن تشریح می شود. در پایان نیز پروژه هایی که در آن از بتن توانمند HPC در ایران و جهان استفاده شده است معرفی شده اند.

دانلود در ادامه مطلب ...


پروژه قو الماس خاورمیانه

مجتمع مسکونی قو ، دو برج دوقلوی 25 طبقه را شامل می شود که با استفاده از جدیدترین متدهای مهندسی و ساخت فضاهای آپارتمانی طراحی و با مطلوبترین مواد و مرغوبترین مصالح ساختمانی ساخته شده است .این دو برج 292 واحد آپارتمان مسکونی و 5 واحد پنت هاوس بسیار مجلل ، زیبا ، جذاب و شیک و را در خود جای داده است .مساحت واحدهای احداث شده از 80 تا 180 متر مربع در نظر گرفته شده است که علاوه بر داشتن کلیه امکانات رفاهی ، زیباترین و متنوع ترین چشم اندازهای طبیعت شمال کشور را به خریداران محترم و ساکنان آن ارائه می دهد .

آنچه مجتمع مسکونی قو را در زمره مجتمع های مسکونی ، اقامتی و گردشگری خاورمیانه مطرح کرده است ، طراحی بی نظیر 4 پنت هاوس 870 مترمربعی به انضمام استثنائی ترین پنت هاوس موجود در کشور به متراژ 1700 متر مربع است که به زیباترین نحو ممکن و با بهره مندی از جدیدترین علوم معماری روز دنیا طراحی شده است .

مجتمع مسکونی قو ، لابی بسیار مجلل و زیبائی را به مساحت 604 مترمربع در خود جای داده که با استفاده از مرغوب ترین سنگ های ایتالیائی طراحی شده و فضای بسیار مطلوبی را برای پذیرائی از ساکنان محترم فراهم آورده است .

اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب ...


مقاله تحلیل سازه ای ساختمان های آسیب دیده زلزله

زلزله یکی از مخرب ترین نیروهای طبیعت است که در قرن گذشته جان میلیون ها نفر از مردم جهان را گرفته و خرابیهای زیادی به بار آورده است. در سالیان گذشته این پدیده ی ویرانگر در کشور ما نیز خسارت جانی و مالی و همچنین تاثیرات منفی اجتماعی و اقتصادی بسیاری را به جا گذاشته است. بنابراین در این مقاله سعی شده است با مشحص نمودن جزییات کامل عوامل تخریب سازه های اسکلت فلزی ، بتن آرمه و همچنین بنایی به همراه تصاویر مربوط به آن ها کاهش تلفات زلزله در مناطق زلزله خیز کشور را به دنبال داشته باشد.

دانلود مقاله در ادامه مطلب ...


گزارش کارآموزی بررسی ساختمان اسکلت فلزی

به پیوست، گزارش کار آموزی با موضوع مدیریت، نظارت و اجرای نقشه های ساختمانی (اسکلت فلزی) در اختیارتان قرار می گیرد. به اطلاع می رساند این گزارش در سه فصل آماده شده است که در فصل اول شرح کار های ساختمانی می باشد و در فصل های بعد به روند اجرای پروژه و همینطور نقاط قوت و ضعف اسکلت های فولادی اشاره می شود. این فایل به صورت word می باشد. ان شا الله که استفاده لازم را ببرید.

دانلود در ادامه مطلب ...


باغ ایرانی

تعریف باغ ایرانی:

مفهومی: باغ ایرانی باز تولید طبیعت نیست بلکه عوامل ناپیدای طبیعت را بکار می گیرد و نظم لازم را در طبیعت بدون نظم بوجود می آورد فضای باغ توامانی از شکل عینی و حسی است باغ ایرانی دارای وضوح و روشنی ریاضی به علاوه فرآیندهای حسی نمود های طبیعت برای اندامهای حسی آدمی می باشد.

کاربردی: باغ ایرانی با حصاری در شکل مستطیل محصور می گردد با محورهای عمود بر هم و موازی با اضلاع حصار تقسیم بندی می شودباغ زمینه هندسی مربوط به دیگر نظام ها از جمله نظام آبیاری، نظام کاشت، نظام معماری و نظام منظری فراهم

می گردد.

زیباشناختی: تناسبات ایرانی واقع در باغ ایرانی علاوه بر نمود آن در مکانهای مقدس ، منازل ، در طراحی فرش ، کتاب آرایی ، سفره آرایی در جان فرهنگی رسوخ کرده است. نمونه عینی این تناسبات در باغ شازده ماهان کرمان است. 

دانلود پاورپوینت در ادامه مطلب ...


تعمیر و نگهداری خانه پیشه وران

به پیوست، فایل پاورپوینتی مبتنی بر پروژه تعمیر و نگهداری خانه قدیمی پیشه وران تقدیم مهندسان و دانشجویان محترم می شود. به اطلاع می رساند این پروژه در 5 فصل مورد بررسی قرار گرفته و مراحل تعمیر و نگهداری آن تشریح شده است. سر فصل های این پروژه به شرح زیر است:

  1. تاریخچه استان خراسان و مشهد مقدس
  2. شناسایی اثر
  3. مدارک
  4. تجزیه و تحلیل
  5. آسیب شناسی

دانلود پاورپوینت در ادامه مطلب ...


باوهاوس و پیدایش پیشکسوتان

باوهاوس (آلمانی: Bauhaus، به معنی خانه معماری) نام یک مدرسهٔ معماری و هنرهای کاربردی در آلمان بود که از سال ۱۹۱۹ تا ۱۹۳۳ به پرورش هنرمندان پرداخت و نقش مهمی در برقراری پیوند میان طرح و فن ایفا کرد. آموزه‌های آن پیش و پس از انحلال به عنوان نماد مدرنیته شناخته شد و در سالهای بعد نیز پیروانی داشت. این آموزه‌ها جنبش هنری‌ای با همین نام به وجود آورد که از جریانات مهم و تأثیرگذار قرن بیستم محسوب می‌شود.

مدرسه باوهاوس در سه شهر آلمان، در سه دوره زمانی (وایمار از ۱۹۱۹ تا ۱۹۲۵، دسائو از ۱۹۲۵ تا ۱۹۳۲ و برلین از ۱۹۳۲ تا ۱۹۳۳) و تحت مدیریت سه معمار (والتر گروپیوس از ۱۹۱۹ تا ۱۰۲۷، هانس مه یر از ۱۹۲۸ تا ۱۹۳۰ و لودویگ میس ون دروهه از ۱۹۳۰ تا ۱۹۳۳) به فعالیت پرداخت.

یکی از مهمترین جریانات مدرن که آن نیز جزو شاخه‌ی سوم می‌باشد، تأسیس مدرسه‌ی باووهاوس در سال 1906 در ویمار آلمان است. "والتر گریپیوس" مهمترین رئیس این مدرسه می‌باشد. گریپیوس تکنولوژی را یک موضوع مستقل از هنر نمی‌دانست و بر این نظر بود که در تکنولوژی و تولیدات صنعتی، زیبایی و هنر وجود دارد. از نظر وی و سایر همفکران او زیبایی هواپیما در پرواز، لوکوموتیو در حرکت بر روی ریل و دستگیره در باز کردن در است. شعار مدرسه‌ی باووهاوس، فرم تابع عملکرد، و به طور خلاصه می‌توان گفت که عمده تفکر باووهاس این بود که هنرمند، صنعت‌گر است . صنعت‌گر، هنرمند.

تاریخچه نهضت مدرن نیز،مانند همه دگرگونی هایِ مهم تاریخی،سرشارازدستاوردهای فردی واجتماعی است ونمی توان آن رابه مکان معین یامحیط فرهنگی خاصی نسبت داد.

درابتدا میتوان شرح فهرست واری ازتجربه های دهۀ اولیۀ حیات نهضت مدرن ارائه کردوقبل ازهمه ازبین آنهابه دوتجربه نوآورانه پرداخت که هردوآگاهانه ازسنت فاصله گرفتند و،باوجود وجهه اشتراک گوناگون ،کاملا مستقل از یکدیگرعمل کردند. یکی تجربه آموزشی والترگروپیوس وهمکارانش درباوهاس ودیگری تجربه لوکوربوزیه به عنوان معمار درگیرمسائل پس ازجنگ جهانی اول. مهمترین این تجربه هاآثار مندلسون در آلمان ،سیر تطور میس وان درروهه ازنوومبرگروپه تا ورکبوند،پروژهای آود برای شهرداری روتردام وآثار دودوک درهیلورسوم است. مندلسون یا دو استاد هلندی یاد شده تاکیدی است بر توانایی نهضت مدرن درجلب گرایش های مختلف آوانگارد که در بحبوحه جنگ بارور شدند؛

دانلود پاورپوینت در ادامه مطلب ...


آتریوم

آتریوم با سابقه تاریخی چند هزار ساله ، به اشکال مختلـف و با سقفی رو باز ، در تمامی اقلیم ها مشـاهده شـده ودر سـده گذشته با سـقف شیشـه ای و ویژگیهـای متفـاوت ، علیـرغم اتــلاف حرارتــی زیــاد و تــداخل شــرایط آسایشــی ، در ساختمانهای عمومی برای پذیرش و نشیمن ، تامین روشـنائی داخلی وایجاد فضاهای سبز درونی مورد استقبال قرار گرفته است . 

آتریوم اصطلاحی برای حیاط داخلی در معماری روم و نیز نوعی حیاط ورودی در کلیساهای مسیحی اولیه بوده است.

دانلود در ادامه مطلب ...


درباره سايت

  • امام صادق (ع) :
    انَّ لِکُلِّ شَیءٍ رَکاۀً وَ زَکاۀُ العِلمِ اَن یُعَلِّمَهُ اَهلَهُ
    هرچیزى‏ زکاتى دارد و زکات دانش، آموختن آن است به اهلش.





گالری

مجله تخصصی عمران

ارائه مقالات، پروژه های دانشجویی و مطالب مفید در جهت ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسین عمران

اطلاعات سايت

  • پست الکترونيک: masoudrashid@chmail.ir
  • مدير سايت: مسعود رشید
  • تاريخ امروز:
  • قدرت گرفته از بلاگ بيان